Informatie

Veelgestelde vragen

Navigeer direct naar het juiste onderwerp om zo snel mogelijk antwoord op je vraag te krijgen.
Abonnement
Bestellen & betalen
Levering & verzendkosten
Opzeggen & omzetten
Retourneren & annuleren
Informatie over onze tijdschriften
Overig

.

 

Abonnement

Hoe kan ik een abonnement bestellen?

Wat leuk dat je interesse hebt in een abonnement! Op blinkshop.nl vind je onze aanbiedingen en kan je eenvoudig een abonnement afsluiten. Liever telefonisch een abonnement afsluiten? Neemt dan contact op met onze klantenservice via +(31)73 85 000 33.

Wat kost een abonnement?

  • Een Jaar | Basis abonnement (13 nummers: 12 reguliere edities en 1 extra dik nummer) op Bobo, Okki, Wild van Freek en National Geographic Junior kost standaard € 59,00.
  • Een Jaar | Extra abonnement (15 nummers: 12 reguliere edities, 1 extra dik nummer én 2 vakantiespecials) op Bobo, Okki, Wild van Freek en National Geographic Junior kost standaard € 69,00.

Op blinkshop.nl vind je ons huidige aanbod en kan je eenvoudig een abonnement afsluiten. Alle bovengenoemde prijzen zijn gebaseerd op automatische incasso.

Kan ik een abonnement cadeau geven?

Ja, al onze abonnementen kun je cadeau geven aan iemand. Bij het afrekenen van het abonnement kun je eenvoudig aangeven voor wie het abonnement is en vervolgens kun je zelf de betaling voldoen. In de webshop worden abonnementen aangeboden die automatisch stoppen en abonnementen die makkelijk opzegbaar zijn via onze klantenservice. Je abonnementsvorm kun je ook altijd terugvinden in de bevestigingsemail van het abonnement.

Kan ik mijn abonnement in de toekomst laten ingaan?

Ja, neem hiervoor contact op met onze klantenservice. Via de webshop is het niet mogelijk om een ingangsdatum te kiezen. Kijk in onze verschijnplanning voor de verschijningsdata van de edities.

Kan ik een abonnement bestellen voor in het buitenland?

Abonnementen voor Nederland en België kunnen rechtstreeks via de webshop besteld worden. Abonnementen voor andere landen kunnen via onze klantenservice worden afgesloten. Voor verzending naar andere landen worden verzendkosten in rekening gebracht.

Ik heb geen welkomstmail ontvangen.

Het kan zijn dat de bevestigingsemail in je spam inbox terecht is gekomen. Als je meer dan 60 minuten geleden hebt besteld en je hebt geen bevestiging ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice.

Wanneer krijg ik mijn eerste nummer?

Als je een abonnement bestelt, ontvang je een bevestiging van je bestelling met daarin de ontvangstdatum van het eerste nummer. De verschijningsdata van Bobo, Okki, Wild van Freek, National Geographic en de specials zijn ook beschikbaar op de verschijnplanning.

.

 

Bestellen & betalen

Hoe kan ik een abonnement bestellen?

Je kunt een abonnement bestellen via onze webshop of door te bellen met onze klantenservice via +(31)73 85 000 33.

Online bestellen lukt niet. Wat nu?

Wellicht is er een internetstoring. Neem voor de zekerheid contact op met onze klantenservice via +(31)73 85 000 33. Zij kunnen dan controleren of de bestelling is binnengekomen.

Is mijn bestelling gelukt, want ik heb geen bevestiging gehad?

Het kan zijn dat de bevestigingsemail in je spam inbox terecht is gekomen. Als je meer dan 60 minuten geleden hebt besteld en je hebt geen bevestiging ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice.

Kan ik de tijdschriften ook in de winkel kopen?

Bobo, Okki, Wild van Freek en National Geographic Junior zijn verkrijgbaar in de supermarkt of boekhandel. Alle titels zijn ook los te koop in onze webshop.

Hoe betaal ik in de webshop?

Er zijn drie verschillende betaalopties in onze webshop.
1. iDeal: met deze betaalmethode betaal je direct via je eigen Nederlandse bank door middel van internetbankieren.
2. Apple Pay: met deze betaalmethode betaal je direct via je eigen bank door middel van Apple’s mobiele betaaldienst.
3. Bancontact: met deze betaalmethode betaal je direct via je eigen Belgische bank door middel van internetbankieren.
Bij een doorlopend abonnement betaal je de vervolgtermijn altijd via automatische incasso.

Ik woon niet in Nederland. Hoe kan ik dan betalen?

Indien je een Nederlandse bankrekening hebt, kun je betalen met iDeal of Apple Pay. Wanneer je een Belgische rekening hebt, kunt je gebruikmaken van Bancontact of Apple Pay.

Heb je een vraag over een rekening?

Neem contact op met onze klantenservice via telefoon of email.

.

 

Levering & verzendkosten

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Voor losse edities en producten geldt een levertijd van ongeveer 3 werkdagen. Wegens drukte bij onze vervoerder kan dit iets langer duren. Abonnementen worden elke 4 weken thuisbezorgd volgens de verschijnplanning.

Heb je een abonnement besteld tijdens onze Back to school actie? Klik dan hier voor meer informatie over de levering van je abonnement.

Hoeveel verzendkosten betaal ik?
De verzendkosten voor producten bedragen €1,95 voor een brievenbuspakje en €3,75 voor een pakket. In het winkelmandje wordt automatisch berekend hoeveel verzendkosten je voor je order betaalt.

Wanneer ontvang ik het winter- en zomerboek van mijn Jaar | Extra abonnement?
Het winterboek wordt eind november verzonden en het zomerboek half juni. Kijk voor meer informatie in de verschijnplanning.

Hoeveel verzendkosten betaal ik voor een abonnement?
Voor abonnementen binnen Nederland en België betaal je geen verzendkosten. Voor verzending buiten Nederland en België worden wel verzendkosten in rekening gebracht. Neem contact op met onze klantenservice meer informatie.

Hoe geef ik een adreswijziging door?
Neem contact op met onze klantenservice om je nieuwe adres door te geven. Geef de adreswijziging tenminste 3 weken voor verschijndatum van de volgende editie door, dan verhuist je tijdschrift op tijd mee. Als wij de adreswijziging later ontvangen, kunnen wij niet garanderen dat de eerstvolgende editie al op het nieuwe adres wordt geleverd.

.

 

Opzeggen & omzetten

Hoe zet ik mijn huidige abonnement om in een ander abonnement?

Is je kind toe aan een vervolgtitel van Blink? Dan zetten wij het abonnement snel en kosteloos om naar de vervolgtitel. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice. Dit gebeurt niet automatisch. Hoewel wij algemene richtlijnen geven over de leeftijd van de doelgroep per tijdschrift, is de ontwikkeling van kinderen zo verschillend dat de ouders dienen aan te geven wanneer een kind toe is aan het vervolgblad. Bekijk hier de vervolgtitels en leeftijdsindicatie per tijdschrift.

Hoe zeg ik mijn abonnement op?

Opzeggen kan tot zes weken voor het einde van de eerste abonnementsperiode. Na de eerste abonnementsperiode is het abonnement per maand opzegbaar met een opzegtermijn van 30 dagen.

Om het abonnement op te zeggen neem je contact op met onze klantenservice:
• Bel naar onze Klantenservice via +(31)73 85 000 33, maandag tot en met vrijdag van 08:30 uur tot 15:00 uur
• Stuur een e-mail naar service.media@blink.nl
• Schrijf naar Blink, t.a.v. afdeling Klantenservice, Postbus 380, 5201 AJ ‘s-Hertogenbosch
Vermeld graag de naam van de abonnee, de volledige adresgegevens en bij voorkeur ook het relatienummer.

Waar vind ik het relatienummer?

Het relatienummer staat in de bevestigingsemail en op de adresdrager van het tijdschrift. Op de adresdrager staat boven de adresgegevens twee nummers; het eerste nummer is het relatienummer.

Tot wanneer loopt mijn abonnement?

In de bevestigingsemail van de order staat de beëindigingsdatum van het abonnement. Ook staat hier vermeld of het abonnement doorloopt tot wederopzegging of automatisch stopt. Voor vragen kun je contact opnemen met onze klantenservice.

Stopt mijn abonnement automatisch of is het doorlopend?

Na het bestellen van een abonnement, ontvang je een bevestigingsemail. Hierin staat of het abonnement automatisch stopt of doorlopend is.

.

 

Retourneren & Annuleren

Kan ik mijn product(en) terugsturen?

Je kunt alle artikelen binnen 14 dagen gratis retourneren. Na de verwerking van de retourzending ontvang je het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten terug.

Hoe kan ik mijn product(en) terugsturen?

Als je een artikel wilt retourneren, neem dan contact op met onze klantenservice via telefoon of email om het retour aan te melden.

Indien je je product terugstuurt, zal het product met alle geleverde toebehoren én in de originele staat en verpakking geretourneerd moeten worden. Bij schade aan de tijdschriften wordt de waarde per tijdschrift van € 4,25 in rekening gebracht.

Download hier het herroepingsformulier in PDF-formaat. Je hebt Adobe Reader nodig om de PDF te openen. Dit programma kun je hier gratis downloaden.

Krijg ik automatisch mijn geld terug als ik mijn product(en) terugstuur?

Zodra wij het product hebben ontvangen, wordt het betaalde bedrag binnen 5 werkdagen op je rekening teruggestort. Afhankelijk van je bank kan het soms wat langer duren voordat je dit op je rekening ziet. Als je nog niet hebt betaald, dan komt de betalingsverplichting te vervallen bij ontvangst van het product.

Ik wil mijn bestelling annuleren.

Heb je een bestelling van een product of abonnement gedaan, maar was het niet de bedoeling of wil je het product/abonnement toch niet ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Zij kunnen de bestelling kosteloos voor je annuleren.

Mijn product is beschadigd.

Indien het product beschadigd is neem dan contact op met onze klantenservice. Zij helpen je graag verder.

.

 

Informatie over onze tijdschriften

Welk tijdschrift is geschikt voor mijn (klein)kind?

Als standaardindicatie gelden de volgende groepsaanduidingen en leeftijden:
Bobo: groep 1-2 (voor kinderen van 3 tot 6 jaar)
Okki: groep 3-4 (voor kinderen van 6 tot 8 jaar)
Wild van Freek: groep 5-6 (voor kinderen van 8 tot 10 jaar)
National Geographic Junior: groep 6-7-8 en brugklas (voor kinderen van 9 tot 14 jaar)
Afhankelijk van de individuele ontwikkeling van het kind kun je afwijken van bovenstaand advies. Zo zijn er veel kinderen van 9 jaar die nog liever Okki lezen dan Wild van Freek en wordt National Geographic Junior soms ook al door kinderen van 8 jaar gelezen.

Mijn (klein)kind heeft een abonnement op Okki en is nog niet toe aan Wild van Freek. Kan mijn (klein)kind in groep 5 nog een abonnement op Okki houden?

Ja, dat kan. Wij adviseren om de keuze voor het tijdschrift te laten afhangen van de individuele ontwikkeling en interesse van je (klein)kind.

Kan ik de tijdschriften inkijken?

Bekijk hier het online inkijkexemplaar van Bobo.
Bekijk hier het online inkijkexemplaar van Okki.
Bekijk hier het online inkijkexemplaar van Wild van Freek.
Bekijk hier het online inkijkexemplaar van National Geographic Junior.
Wil je meer weten over onze bladen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Wat leert mijn kind van Bobo, Okki, Wild van Freek of National Geographic Junior?

De educatieve tijdschriften en websites van Blink sluiten volledig aan op de leerdoelen van de basisschool en op de lesmethodes die in het onderwijs worden gebruikt. De tijdschriften en websites worden ontwikkeld in samenwerking met leerkrachten en vakspecialisten. Op onze website www.blink.nl kun je meer lezen over wat je (klein)kind leert van Bobo, Okki, Wild van Freek of National Geographic Junior.

Pica Typen

Alle veelgestelde vragen over Pica Typen lees je hier. Voor direct contact met de klantenservice van Pica Typen bel +(31)73 85 000 30.

.

 

Overig

Hoe zorgt Blink ervoor dat haar websites veilig zijn voor mijn kind(eren)?

Blink stemt de opzet en de beveiliging van haar websites steeds precies af op de leeftijdsgroep waarvoor de website is bedoeld. Ook ergonomisch gezien zijn de websites zo opgezet dat kinderen niet vaak hoeven te klikken.
– Ga naar bobo.nl
– Ga naar okki.nl
– Ga naar wildvanfreek.nl
– Ga naar natgeojunior.nl
– Ga naar picatypen.nl

Kan ik met mijn vragen over National Geographic Magazine bij Blink terecht?

Nee, Blink geeft alleen National Geographic Junior uit. Je kunt contact opnemen met Hearst Magazines Media voor vragen over het volwassen tijdschrift. Bel met hun klantenservice via +(31)88 02 45 414 of stuur een e-mail naar klantenservice@natgeo.nl

Andere vragen?

Staat je vraag er niet bij? Stuur een email naar service.media@blink.nl, of bel via +(31)73 85 000 33. Onze klantenservice is iedere werkdag bereikbaar tussen 09.00 en 17.00 uur.

Bekijk hier onze algemene voorwaarden.